ပရိတ္အိုးတြင္ ေျမစာျမက္၊ ဆီးခက္၊ အုန္းညြန္႔မ်ား ထည့္သြင္းျခင္း
*****************************************
ပရိတ္အိုးတြင္ ဆီးခက္၊ ေျမစာျမက္၊ အုန္းၫြန္႔၊ ၾသဇာရြက္ စသည္မ်ား
ထည့္သြင္းျခင္းမွ ေလာကီဆရာတို႔က ဖန္တီးခဲ့ျခင္းသာျဖစ္တန္ရာပါသည္။
ပရိတ္အိုးတြင္ ေျမစာျမက္ထည့္သြင္းျခင္းမွာ
ေျမစာပင္ကို တေစၦသရဲေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ဟု ဆိုတတ္ၾက၏။
ဆီးခက္ထည့္သြင္းျခင္းမွာ
အခၽြန္အစူးေတြႏွင့္ အရံအတားသဖြယ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု ဆိုၾက၏။
အၫြန္႔တလူလူတက္ေအာင္
အုန္းၫြန္႔ထည့္သြင္းျခင္း၊
ၾသဇာၿမဲၿမံခိုင္ခံ့ေအာင္
ၾသဇာရြက္ထည့္သြင္းျခင္းျဖစ္သည္ဟုလည္း ဆိုၾကပါ၏။
ဤသည္တို႔မွာ ေလာကီဆရာတို႔၏ အယူအဆသာျဖစ္ၿပီး
ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာႏွင့္ မည္သို႔မွ် မတ္သက္ပါ။
စင္စစ္ေသာ္ ယုတၱိလည္း မတန္၊ သဘာဝလည္းမက်သည့္အျပင္
ပရိတ္အိုးတြင္ အမိႈက္႐ႈပ္ျခင္းသာျဖစ္ပါ၏။
အျမင္ပသာဒလည္း လွပသပ္ရပ္ျခင္းမရွိပါ။
ပရိတ္အိုးတြင္ ေျမစာျမက္၊ ဆီးၫြန္႔၊ ၾသဇာရြက္ထည့္သြင္းျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
အရွင္ဉာေဏာဘာသ (ေအးေစတီ၊ မင္းဘူး) ဆရာေတာ္ က . . .
“ဆီးၫြန္႔၊ ၾသဇာရြက္၊ ေျမစာျမက္မ်ားသည္ ေလာကီဆရာမ်ား၏အလိုသာျဖစ္သည္။
ေကသပုတၱဇာတ္ေတာ္တြင္ ပရိတ္ပန္းဟူသည္ ဘာပန္း ညာပန္းဟူ၍ အထူးမဆိုပါ။
ပရိတ္အိုးတြင္ ပနံတင့္ေအာင္ ပန္းမ်ားစိုက္ထူထားဟန္တူပါသည္။
ေျမသစ္၊ အိမ္သစ္တြင္ျဖစ္ေစ၊ လူမမာအတြက္ျဖစ္ေစ ပရိတ္တရားနာယူ ကမၼဝါရြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္ေစလိုပါက
ဒကာ၊ ဒကာမတို႔ဘက္မွ ဗုဒၶဘာသာပီပီ သန္႔သန္႔စင္စင္ လပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ထားဖို႔လုိပါသည္။
ထိုသို႔လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေအာင္ တတ္သိနားလည္သည့္ ဆရာေတာ္မ်ားထံ ခ်ဥ္းကပ္ေလွ်ာက္ထား ေမးျမန္းေလ့လာမွတ္သားသင့္ပါေၾကာင္း . . . .”
မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ေမွာ္ဘီသာသနာ့ဝန္ေဆာင္ဆရာေတာ္ႀကီး ကလည္း
ပရိတ္အိုးတြင္ ဆူးခက္၊ ၾသဇာခက္၊ ဆီးၫြန္႔၊ ၾသဇာၫြန္႔ေတြ ထည့္သြင္းျခင္းအေပၚ
ေအာက္ပါအတိုင္း ၾသဝါဒေပးေတာ္မူခဲ့ဖူးပါသည္။
“ပရိတ္ရြတ္တဲ့အခါ ပရိတ္ေရ၊ ပရိတ္ခ်ည္၊ ပရိတ္သဲ ဒါေတြပါရမယ္။
ဒါေတြကို သံဃာေတာ္ေတြ မၾကြလာခင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားႏွင့္ရမယ္။
အခုေတာ့ ပရိတ္အိုးထဲမွာ ဆူးခက္ေတြ ထည့္လိုထည့္၊ ၾသဇာခက္ေတြ ထည့္လိုထည့္နဲ႔
အေတာ္ကေလး မဟုတ္မဟတ္ေတြ လုပ္ေနၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ဆီးၫြန္႔ေတြ႔၊ ၾသဇာၫြန္႔ေတြ ကို ထည့္တဲ့အလိုက သရဲေၾကာက္ေအာင္လို႔တဲ့။
ဒါယိကာမႀကီးေတြကို ေမးၾကည့္လို႔ သူတို႔ဆီကတစ္ဆင့္ ဘုန္းႀကီးသိရပါတယ္။
ဒါေတြက ဒီေလာက္ အစြမ္းထက္ေနရင္ ပရိတ္ရြတ္စရာလိုေသးလား။
ၿပီးေတာ့ ပရိတ္ေတာ္ကို အယံုအၾကည့္နည္းသလို ျဖစ္မသြားဘူးလား။
ဒါကိုစဥ္းစားရမယ္။
ပရိတ္ရြတ္ဖတ္သူ၌ ျပည့္စံုရမည့္ အဂၤါ ၃-ပါး
***************************
၁။ အနက္သဒၵါကို သုတ္သင္၍ ေကာင္းစြာသင္ယူထားျခင္း၊
၂။ ပုဒ္၊ ဗ်ည္းတို႔ကို မယုတ္ေစရ။ ျပည့္စံုေအာင္ေလ့လာက်က္မွတ္ထားျခင္း၊
၃။ လာဘ္လာဘကိုမငဲ့ ေမတၱာေရွ႕ထား၍ ရြတ္ဆိုျခင္း - တို႔ ျဖစ္သည္။
(ပါထိကအ႒ကထာ၊ အာဋာနာဋိယသုတ္ (၁၄၉) )
-------------------------------------------------------------
ပရိတ္နာသူ၌ ျပည့္စံုရမည့္ အဂၤါ ၃-ပါး
************************
၁။ ပဥၥာနႏၲရိယကံမရွိျခင္း၊
၂။ နိယတမိစၦာဒိ႒ိမဟုတ္ျခင္း၊
၃။ ပရိတ္တန္ခိုးကို ယံုၾကည္ျခင္း - တို႔ျဖစ္သည္။
(မိလိႏၵပဥွာ (၁၅၅) )
----------------------------------------------------------
“ရဟန္းတို႔ . . .
အာဋာနာဋိယမည္ေသာ အရံအတားကို သင္ယူၾက ကုန္ေလာ့။
ရဟန္းတို႔ . . .
အာဋာနာဋိယ မည္ေသာ အရံအတားကို အဖန္ဖန္ေလ့လာၾကကုန္ေလာ့။
ရဟန္းတို႔ . . .
အာဋာနာဋိယ မည္ေသာ အရံအတားကို ေဆာင္ၾကကုန္ေလာ့။
ရဟန္းတို႔ . . .
အာဋာနာဋိယ မည္ေသာ အရံအတားသည္ အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္စပ္၏။
အာဋာနာဋိယ မည္ေသာ အရံအတားသည္ ရဟန္းေယာက်္ား၊ ရဟန္းမိန္းမ၊ ဥပါသကာ၊ ဥပါသိကာမိန္းမတို႔၏ အကာအကြယ္ အေစာင့္အေရွာက္ ျဖစ္ျခင္းငွာ၊ ခ်မ္းသာစြာေနရျခင္းငွာ ျဖစ္၏”
(ဗုဒၶ)
ပါတိကဝဂ္ ပဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္ (ႏွာ ၀၁၉၄)
မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
အေမွာင္မွသည္ အလင္းဆီသို႔ (ႏွာ-၁၁၇) မွ
ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment